We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you are happy to continue browsing, please consent to our cookie policy

Case Studies

Family Wealth Consultion Group

DET CALIFORNIA-BASERTE FORMUESFORVALTNINGSFIRMAET BRUKER KeepItSafe® FOR Å BESKYTTE VIKTIGE DATA

Last ned case study »

UTFORDRINGEN

The Family Wealth Consulting Group (FWCG) ligger i Silicon Valley og er et honorarbasert formuesplanleggingsfirma som gir personlig rådgivning, veiledning og tjenester til fremgangsrike enkeltpersoner og deres familier. Med bakgrunn i mange tiårs erfaring hjelper investerings- og formuesrådgiverne kundene til å øke sine verdier.

Partnerne i FWCG brukte mye tid på å administrere og bekymre seg for backup av data, med kjøring av tapebackup hver kveld og lagring av tapene i flere lokaler utenfor kontorene. “Det var en stor belastning”, sier Hilary Martin, finansplanlegger hos FWCG. “Vi stolte ikke på at den tekniske løsningen fungerte og var ikke overbevist om at tapene var driftssikre. Det var heller ikke automatisert og vi var ikke tilfreds med å utføre backup manuelt. Backup er en kritisk faktor for et foretak som vårt og vi visste at vi måtte finne en bedre måte å gjøre det på.”

FWCG administrerer nesten 100 millioner USD i privatformuer for kundene sine og finansrådgivningsfirmaet lagret en stor andel data for mer enn 200 enkeltindivider og deres familier. “Vi var ikke akkurat teknologieksperter”, sier Martin. “Vi hadde ikke kunnskapen internt til å gjenopprette større tap av data.”

LØSNINGEN

FWCG visste at de trengte en bedre, mindre arbeidskrevende og mer pålitelig løsning for sikkerhetskopiering. Den deltidsansatte IT-ansvarlige foreslo KeepItSafe, som hadde hovedkvarteret på andre siden av landet, i New York City. KeepItSafe vant FWCGs forretning og tillit og startet en omfattende sikkerhetskopiering av firmaets data og dokumenter via Internett på kveldstid.

FWCG var pålagt av The Financial Industry Regulatory Authority, Inc. (FINRA) å arkivere all utgående korrespondanse for alltid, fortsatte formuesforvaltningsfirmaet å bruke Global Relay, et førsteklasses meldingsarkiveringsselskap, til å ta backup av e-post ifølge forskriftene).

“Vi er et papirløst kontor, så KeepItSafe begynte med å ta backup av alt”, sier Martin. KeepItSafe utformet også metode for å sikkerhetskopiere både stasjonære og bærbare datamaskiner for FWCG. Dette hadde ikke vært gjort før det driftede backupfirmaet ble leid inn. “Jeg kan ikke kontrollere hvordan folk lagrer data”, sier Martin. “Jeg føler meg helt trygg på at alt er tatt hånd om nå som KeepItSafe passer på dataene våre.” Martin setter veldig pris på de personlige e-postene hun får fra en KeepItSafe-tekniker – i motsetning til automatiske svar – i tilfelle noe har gått galt med sikkerhetskopieringen kvelden før.

Noen år etter at FWCG ble kunde hos KeepItSafe installerte de ACT, en programvare som styrer kundeforholdet deres (CRM). Det var første gangen firmaet i California hadde brukt en SQL-database. “Vi visste ikke hvordan vi skulle sikkerhetskopiere den”, sier Martin. “Derfor ringte jeg KeepItSafe og ba om kundestøtte. Teknikeren visste akkurat hva han skulle gjøre. Han kontaktet ACT-konsulenten i Texas og fikk det til å fungere. Jeg var veldig lettet over at KeepItSafe responderte så raskt og hadde kunnskapen som trengtes — jeg ønsket ikke å måtte lære å gjøre dette selv.”

RESULTATENE

“Da vi leide inn KeepItSafe, gikk vi fra å bekymre oss over databackup til å ikke tenke på det i det hele tatt”, sier Martin. Hun forteller at de aldri har vært nødt til å foreta en full gjenoppretting, men har ringt KeepItSafe mange ganger for å få tilbake en fil de har mistet. “For eksempel har seniorpartneren hos oss et kreativt filsystem og han mister dokumenter nå og da”, sier hun. “Noen ganger finner vi filen på egenhånd og noen ganger trenger vi hjelp av KeepItSafe.”

Martin sier hun opplever at fagpersonene hos KeepItSafe er ærlige, pålitelige og har bare gode hensikter. Hun setter også pris på at de hjelper henne med kostnadsstyring og gir henne råd om måter hun kan spare penger på. “Vi er en liten bedrift og må være forsiktige med hvilke partnere vi velger”, sier hun. “Det føles som om kunderådgiverne hos KeepItSafe er på lag med meg."
Martin merker en stor forskjell på kundeservicen hun får hos KeepItSafe og andre leverandører, som ofte opptrer som om problemet til FWCG ikke er viktig eller prioritert. “Forholdet vi har til KeepItSafe er samme type tillitsfulle forhold som vi ønsker at våre kunder skal ha til oss”, sier Martin. “Jeg skulle ønske alle mine forhold var like stødige som det jeg har til KeepItSafe.”

Klar til å komme i gang?

Call 815 00 180 or fill out the form below and a KeepItSafe representative will contact you promptly.